Ägaren av webbutiken www.ridey.se (hädanefter kallad "Webbutiken") är Future Motion AB (organisationsnummer 559482-1547).

Giltighet av Försäljningsavtal, Produkt- och Prisinformation

Villkoren gäller för köp av varor från Webbutiken.

Priserna på produkterna som säljs i Webbutiken anges bredvid produkterna. En leveransavgift tillkommer till priset. Alla priser på produkter som säljs i Webbutiken är i euro.

Leveransavgiften beror på köparens plats och leveransmetoden. Leveransavgiften visas för köparen under beställningsprocessen.

Information om produkten tillhandahålls direkt bredvid produkten i Webbutiken.

Lägga en Beställning

För att lägga en beställning, lägg de önskade produkterna i kundvagnen. För att slutföra beställningen, fyll i de obligatoriska fälten och välj en lämplig leveransmetod. Därefter visas det belopp som ska betalas, vilket kan betalas säkert genom följande betalningsmetoder:

  • Shopify Payments
  • Klarna
  • Alla kreditkortsbetalningar

Om de beställda varorna inte kan levereras på grund av slut i lager eller någon annan anledning, kommer köparen att meddelas så snart som möjligt, och de betalda pengarna (inklusive leveranskostnaden) kommer att återbetalas utan dröjsmål, men senast inom 14 dagar från det att meddelandet skickats.

Leverans

Varor skickas till följande länder: Sverige, Danmark, Norge, Estland, Lettland, Litauen och Finland. Köparen har följande alternativ för att ta emot varorna: DPD kurir och Omniva kurir.

Köparen står för fraktkostnaderna, och relevant prisinformation visas bredvid leveransmetoden. Inrikes leveranser inom Sverige når vanligtvis köparens angivna destination inom 7 arbetsdagar från det att försäljningsavtalet trätt i kraft. Leveranser utanför Sverige sker inom 15 kalenderdagar.

I undantagsfall har vi rätt att leverera varorna inom en period på upp till 45 kalenderdagar.

Ångerrätt

Efter mottagandet av beställningen har köparen rätt att frånträda avtalet som ingåtts i webbutiken inom 14 dagar.

Ångerrätten gäller inte om köparen är en juridisk person.

För att utöva 14-dagars returrätt får de beställda varorna inte ha använts på något annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas natur, egenskaper och funktion, som det är tillåtet i en fysisk butik för teständamål.

Om varorna har använts för andra ändamål än vad som är nödvändigt för att fastställa deras natur, egenskaper och funktion, eller om det finns tecken på användning eller slitage, har Webbutiken rätt att minska det återbetalningsbara beloppet i enlighet med minskningen i varornas värde.

För att returnera varorna måste en ångerblankett för köpet skickas till e-postadressen info@ridey.se inom 14 dagar från mottagandet av varorna.

Köparen står för kostnaden för att returnera varorna om inte orsaken till returen är att den returnerade produkten inte motsvarar det som beställts (t.ex. felaktig eller defekt produkt).

Köparen måste returnera varorna inom 14 dagar efter att ha lämnat ångerblanketten eller tillhandahålla bevis på att de har returnerat varorna till transportören inom den perioden. Vid mottagandet av de returnerade varorna kommer Webbutiken att återbetala alla betalningar som mottagits från köparen enligt avtalet utan dröjsmål, men senast inom 14 dagar från mottagandet av ångerblanketten.

Webbutiken kan hålla inne återbetalningen tills de varor som omfattas av avtalet har returnerats eller tills köparen har tillhandahållit bevis på att de har returnerat varorna, beroende på vilket som inträffar först.

Om köparen uttryckligen har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som erbjuds av Webbutiken, är Webbutiken inte skyldig att återbetala de extra kostnader som överstiger kostnaden för standardleveransmetoden.

Webbutiken har rätt att frånträda försäljningstransaktionen och kräva att varorna returneras om priset på varorna i webbutiken har varit väsentligt felaktigt på grund av ett misstag.

Rätt att Lämna In Ett Krav

Webbutiken är ansvarig för brister eller defekter i de varor som sålts till köparen, som fanns vid leveranstillfället och som visar sig inom två år från leveransen av varorna till köparen. Under det första året från leveransen av varorna till köparen förutsätts det att felet redan fanns vid leveransen. Det är Webbutikens ansvar att motbevisa denna förutsättning.

Vid fel har köparen rätt att kontakta Webbutiken senast inom två månader genom att skicka ett e-postmeddelande till info@ridey.se eller genom att ringa 076-2876644.

Webbutiken är inte ansvarig för fel som har uppstått efter leveransen av varorna till köparen. Om de varor som köpts från Webbutiken har fel för vilka Webbutiken är ansvarig, kommer Webbutiken att reparera eller ersätta de defekta varorna. Om det inte är möjligt att reparera eller ersätta varorna, kommer Webbutiken att återbetala köparen för alla kostnader i samband med försäljningsavtalet.

Webbutiken kommer att svara på konsumentklagomål skriftligen eller i en form som möjliggör skriftlig reproduktion inom 15 dagar.

Direktmarknadsföring och Behandling av Personuppgifter

Webbutiken använder de personuppgifter som köparen tillhandahåller enbart för att behandla beställningar och leverera de köpta varorna till köparen. Webbutiken kan lämna ut personuppgifter till transportföretag i syfte att leverera varorna.

Webbutiken skickar nyhetsbrev och erbjudanden till köparens e-postadress endast om köparen har uttryckt sitt samtycke genom att ange sin e-postadress på webbplatsen och ange sin önskan att få direktmarknadsföringskommunikation.

Köparen har rätt att när som helst avbryta mottagandet av reklamerbjudanden och nyhetsbrev via e-post genom att meddela oss via e-post eller genom att följa instruktionerna i reklammeddelandena.

Tvistlösning

Om köparen har några klagomål angående Webbutiken, bör de skicka dem till e-postadressen info@ridey.se eller ringa telefonnumret 076-2876644.

Om köparen och Webbutiken inte kan lösa tvisten genom ömsesidig överenskommelse, har köparen möjlighet att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden. Villkoren för förfarandet och möjligheten att lämna in ett krav kan hittas här. Allmänna reklamationsnämnden har behörighet att lösa tvister som uppstår från försäljningsavtalet mellan köparen och Webbutiken. Prövningen av köparens klagomål av nämnden är kostnadsfri.

Köparen kan också kontakta Europeiska unionens plattform för tvistlösning online för konsumenttvister.